Maritimo Shopping Center – Constanta
Cel mai mare centru comercial din Constanța, finalizat în 2011, cu o suprafață construită de 32.000 mp. Centrul comercial s-a rebranduit în actualul VIVO! Constanța.
Lucrarile de executie pentru aceasta investitie s-au derulat in perioada august 2009 – octombrie 2010.
Situat intr-o locatie accesibila si cunoscuta, pe bulevardul Aurel Vlaicu nr. 220, Maritimo Shopping Center gazduieste peste 130 de magazine, o zona atractiva de restaurante si cafenele, facilitati pentru petrecerea timpului liber si distractii, un cinematograf multiplex cu opt sali, un centru de fitness, squash și biliard. Parcarea generoasa cu peste 2.200 de locuri iti asigura accesul facil si confortabil.
Maritimo Shopping Center este un ansamblu de mai multe corpuri de constructie cu destinatie comerciala.
La data inceperii proiectului de catre societatea noastra – 01.08.2009, erau executate o serie de elemente ale infrastructurii, in principal piloti, si cateva blocuri de fundatie la Corpul A1, in conformitate cu poiectul de rezistenta laborat de societatea ASSIX. Deoarece o parte din infrastructura era deja realizata, am conformat noua structura pe trama existenta, astfel incat sa obtinem consumuri minime, la trama impusa, la incarcarile tehnologice si de exploatare date de beneficiar, cat si sa repectam prevederile standardelor si normativelor in vigoare la data proiectarii. S-a avut in vedere obtinerea unor consumuri minime, pastrand in esenta trama deja trasata. S-a pastrat solutia de fundare indirecta, pe piloti, si fundatii izolate; S-a respectat proiectul de arhitectura acceptat de beneficiar si de catre noii proprietari. Suprastructura este alcatuita din stalpi prefabricati, planseu la cota ±0,00m (avand grinzi prefabricate si placa monolita), sarpanta metalica in sistem grinzi cu zabrele si pane macaz.
Deoarece terenul de fundare de la cota pardoselii subsolului (-4,25m) si de la cota ±0,00m are tasari sub greutate proprie (conform Studiului Geotehnic) si este sensibil la inmuiere, fiind leossoid, s-a ales solutia de realizare a placilor de la cota -4,25m (la Corpurile A si B) si respectiv ±0,00m (la Corpurile C si D), rezemate pe o retea de grinzi de fundatii monolite, ce reazema la randul lor pe fundatiile izolate a stalpilor. Prin acest sistem se se evita aparitia de fisuri si crapaturi in placile de la cotele amintite, datorita tasarii terenului de fundare. Un factor determinant care a dus la aceasta solutie este il constituie si prezenta pe amplasament a raului “DEREA” a carui curs, chiar daca va fi modificat, tot va avea influente in timp asupra terenului de fundare, in cazul unor precipitatii mari si pe perioade mai lungi de timp.
Pentru asigurarea rezistentei si stabilitatii structurii au fost prevazute diafragme la nivelul subsolului, pentru a ceea efectul de “cutie rigida” a infrastructurii, cat si pentru a ridica catre cota ±0,00m incastrarea suprastructurii in infrastructura. Au fost prevazute diafragme astfel incat sa nu se anuleze un numar mare de locuri de parcare, sa nu se modifice fluxurile de circulatie a masinilor si totodata sa se mareasca rigiditate structurii in ansamblu, sau prin micsorarea caracteristicilor dinamice ale acestora. Prin prezenta diafragmelor se indeplinesc simultan conditii de rezistenta, stabilitate si deformabilitate a structurii de rezistenta in ansamblu, cat si condiile de rigiditate a plansului de la cota ±0,00m (la Corpurile A si B, in plan vertical, din conditia de confort. In zonele cu incarcari mari cerute de beneficiar (2,00t/mp – incarcare normata), pentru a nu modifica trama constructiei, pentru a pastra fluxul de masini si tehnologia din Corpul A3, s-au folosit grinzi metalice in locul celor din beton, motiv pentru care a fost necesara introducerea unor confectii metalice – placi, inglobate in betonul stalpilor prefabricati. Prin aceasta solutie s-au respecat si gabaritele impuse de circulatia masinilor si a circuitelor de instalatii.